وعلّق محمد إمام على الصورة قائلًا: "أحلى وألذ وأطيب واحد اشتغلت معاه.. ومن أكثر الممثلين اللي بيضحكوني في العالم.. شكراً على مجهودك وإخلاصك".
وتابع: "صقر وكناريا فيلم حلو علشان أنت فيه.. استمتعت بكل لحظة معاك ويارب دايماً تكسر الدنيا في كل أعمالك... بحبك يا شيكو يا أحلى الناس".
وتلقى محمد إمام العديد من التعليقات التي أثنت على الفيلم وعلى ثنائية محمد إمام وشيكو، والروح الجميلة التي تجمع بينهما في الفيلم.