وقال محمد إمام عن إمكانية عودة الزعيم عادل إمام للشاشة ولجمهوره: "إن شاء الله هو بس تقلان على الناس شوية، هو متحمس بس يلاقي حاجة تشجعه، لأن الزعيم عمل اللي ماحدش عمله، فلازم تبقى حاجة قوية".
وأضاف: "الزعيم زي الفل الحمد لله، هو بيقرأ التعليقات وما شاء الله عليه ترند، لسة كنت برغي معاه قريب وقولتله أنت عارف أنك زي نابليون وغاندي، وزي هتلر قالي لأ بلاش هتلر، أبويا أحلى حاجة جت في تاريخ مصر".